Respektabili išvaizda: kaip apsirengti einant į pokalbį dėl darbo?
Pagaliau po dviejų mėnesių siuntinėjimo gyvenimo aprašymų (CV) sulaukėte kvietimo atvykti į pokalbį. Siūlomas darbas ir pareigos Jums labai patinka, todėl norite sukurti gerą įspūdį ir gauti šį darbą. Įtikinti darbdavį, kad Jus tinkate užimti siūlomas pareigas gali padėti ne tik profesionalus pasirengimas ir mokėjimas bendrauti, bet ir tinkama išvaizda.
Kokį Jus tikisi pamatyti būsimas darbdavys?
Neretai tarp kriterijų būsimajam darbuotojui po aukštojo išsilavinimo, užsienio kalbų mokėjimo galima rasti ir sąlygą atrodyti respektabiliai. Ar tikrai tai svarbu? Kokį Jus tikisi pamatyti būsimas darbdavys?
Anot neurolingvistinės psichoterapijos konsultantė Lingos Švanienės, ne be reikalo sakoma, kad pirmasis įspūdis yra teisingiausias. „Tad natūralu, kad susitikdami su naujais žmonėmis, norėdami įgyti svarbaus asmens palankumą, susimąstome, kaip geriausia būtų apsirengti. Rūbas yra vienas iš ženklų, kuriuo, norime to ar ne, pateikiame pašnekovui pakankamai daug informacijos apie save. Einant pas būsimą darbdavį, savaime aišku, norime jam prisistatyti iš gerosios pusės, tad kaip apsirengsime pokalbiui dėl darbo yra ganėtinai svarbu, – aiškina psichologė. – Atsakydama į klausimą, kokį būsimą darbuotoją tikisi pamatyti darbdavys, pastebėsiu, kad jam ar jai svarbu, kad jūs ir jūsų apranga atitiktų pozicijos, į kurią pretenduojate, reikalavimams“.
Aprangos kodas – ar jis egzistuoja einant į pokalbį dėl darbo?
Kaip apsirengti ir ką reikia žinoti, einant į pokalbį dėl darbo? Ką turėtume žinoti apie aprangos kodą (angl., dress code), ar jis egzistuoja visoms pareigoms?
„Kreipdamiesi dėl darbo, apranga galime išryškinti savo tinkamumą norimai pareigybei. Jei prašome darbo kontoroje, pokalbiui tiks klasikinio stiliaus rūbai: moterims – kostiumėlis, šviesi palaidinė, neiššaukiantys papuošalai, o vyrams – kostiumas, šviesūs baltiniai, kaklaraištis. Natūralu, kad kūrybinio profilio darbuotojai savo nestandartinį mąstymą išreikš ir aprangoje ar jos detalėse. Būsimų darbininkų aprangos stilius nėra reikšmingas. Svarbu tik, kad visų besikreipiančių dėl darbo drabužiai būtų švarūs, tvarkingi, nes taip parodome ne tik pagarbą pašnekovui, šiuo atveju – darbdaviui, bet pabrėžiame teigiamus savo bruožus: tvarkingumą, atsakingumą, rūpestingumą“, – pažymi L.Švanienė.
Pašnekovės teigimu, iš tikrųjų kai kurios pareigos reikalauja tam tikro aprangos kodo. O iškilus abejonėms, kaip geriausia rengtis, anot L.Švanienės, visada galima pavartyti atitinkamas knygas ar susirasti reikiamos informacijos internete. „Tinkama apranga suteiks papildomą pliusą ir didesnę tikimybę gauti norimą darbą, kai pagal kitus reikalavimus pareigybei keli kandidatai bus panašūs“, – įsitikinusi psichoterapijos konsultantė.
Aprangos klaidos
Kokių drabužių neturėtume dėvėti, eidami į pokalbį dėl darbo? Kokias klaidas gali daryti būsimieji pretendentai? „Man patinka, kai žmonės per drabužius išreiškia savo individualumą, išskirtinumą, pomėgius. Net ir pritaikant apranga prie būsimo darbo stiliaus, galima išlikti originaliu pasiliekant savitas, originalias detales. Didelė tikimybė suklysti apsirengiant bus, jei visai neatsižvelgsite į pageidaujamo darbo specifiką ir į pokalbį atvyksite dėvėdami savo mėgstamiausius laisvalaikio drabužius, tarkim, baikerio kostiumą, šortus ir kūno formas išryškinančią palaidinę ar, tarkim, tautinius rūbus. Pasikartosiu, kad net ir tokia apranga atskirais atvejais gali būti tinkama. Pavyzdžiui, kreipiantis dėl darbo į baikerių, sporto klubą ar pan.“, – aiškina psichoterapijos konsultantė.
Svarbiausias dėmesys į …
Kokie būtų konkretūs patarimai, į ką reikėtų ypač atkreipti dėmesį ruošiantis darbo pokalbiui?
„Noriu pabrėžti, kad kreipdamiesi dėl darbo prisimintumėte, kad ne tik Jums reikia darbo, bet ir darbdaviams reikia darbuotojų. Tad priimkit pokalbį dėl darbo kaip savotišką žaidimą, kaip galimybę mokytis kalbėti apie savo stipriąsias puses ar kaip jūsų atliekamą tiriamąjį darbą apie darbdavių asmenines savybes, ar įvairių pokalbių dėl darbo skirtumus ir panašumus. Tai Jums padės sumažinti susitikimo dėl darbo reikšmingumą, atsipalaiduoti ir daugiau pasitikėti savimi, kas gerokai padidins Jūsų šansus gauti norimą darbą. O jei grįžtume prie aprangos, tai ji turi būti ne tik tvarkinga, bet ir jums patogi. Sėkmės!“, – linki visiems išsiruošusiems į pokalbį dėl darbo Linga Švanienė.
Konsultavo neurolingvistinės psichoterapijos konsultantė Linga Švanienė. Daugiau informacijos apie psichoterapeute rasite tinklalapyje (www.psichologaspades.lt, el. paštas – psichologaspades@gmail.com).
Informacijos šaltinis: www.karjerairsveikata.lt